söndag 22 september 2013

Dagen då jag tappade en gurkburk på Adam

 Gott folk! Det har varit helg och vi har haft Eriks bror Viktor på besök. De har en hemlig grej ihop. Utöver den hemliga grejen, har vi spatserat runt i Saltholmen, tittat på skräckfilm och ätit god mat. Från Saltholmen kan en kliva på skärgårdsbåtarna och åka runt och titta på pittoreska öar. Tanken var att vi skulle ta en sån båt, men missade den precis och nästa gick inte fören efter 45 minuter. Det får bli en annan gång.

På bakluckeloppisen på Slottsskogsvallen hittade jag världshistoriens bästa nyckelring. Först tyckte jag att den var lite smårolig och helt klart värt den femma som den kostade. Nu; älskar den! Den får mig att fnissa helt förtjust. Den får sitta på mina jobbnycklar och göra öppningarna/ stängningarna på förskolan slightly more fun.


Dagen började bra med mys i soffan, höstrusk utanför fönstret och hemmaburgare. Men sen blev det skitliv efter att jag tappade gurkburken rätt på Adam-tallriken och den gick i typ 13 bitar. FANÅ! Så är det någon som känner att de tröttnat på sin gamla Adam-tallrik från Gustavsberg, så vet ni vart en sådan skulle uppskattas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar